dinsdag 12 februari 2008

Antwoord op de kriebelbeessies

Beste Celeste,



Dit soort vragen zijn nou de leuke! We hebben er op de afdeling even om gegrinnikt, niemand wist natuurlijk hoe het precies zit. Dus hebben we de jachtopzichter gebeld. Hij kende het verhaal en noemde het een ‘sprookje’. Maar ja, die heb je ook nodig in het leven, anders wordt het te saai.



Volgens de jachtopzichter krijgen vooral zwakke, ongezonde dieren last van vlooien. Vossen nemen wel eens een zandbad om zich ervan te ontdoen.



Dus je man kan lachen, maar jij ook, want zulke verhalen geven het leven toch een beetje glans. Dat kan je van dat zandbad niet zeggen.

Met vriendelijke groet,
Stichting Het Nationale Park De Hoge Veluwe


Ik denk dat ik toch eens terug moet naar school.. maar een prachtig verhaal blijft het.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb dit verhaal ook gehoord op school, maar de meester heeft er toen dadelijk bij verteld dat vlooien een tijdje tegen water kunnen, dus die nemen gewoon een bad samen met hun "gastheer".
Maar het blijft een mooie fabel :)

Anoniem zei

Hoi Celeste
Ik vind het waanzinnig.
Idd zulke dingen doen iedreen lachen...
en zo hoort het te zijn.
Liefs, Karinxxx

Familie Gross-Schmeets zei

wat ontzettend leuk!!!!
Jou verhaal over de vos, maar ook je geamuseerde man :-)
(mijn betere helft, zoals hij zich zelf noemt, lacht ook met grote regelmaat om mijn verhalen....frustrerend :-))
verhalen waar ik vrolijk van word!
groetjes
Astrid ( uit een zonnig Luxembourg)