maandag 11 februari 2008

kriebelbeessies

Een goedenavond,

Tijdens het avondeten kwam ons gesprek op de vlooien en hoe we ze zouden bestrijden bij onze honden en katten dit jaar.
Ik vertelde een verhaal dat ik jaren terug van mijn biologie leraar gehoord had, namelijk dat vossen dat doen, door met een stok in hun bek langzaam achteruit het water in te lopen, waardoor de vlooien steeds naar een droog stukje vos lopen, en dat logischerwijs, uiteindelijk alleen het stokje nog over is. Als de vlooien daarop zitten, laat de vos het stokje los, en weg zijn de vlooien.
Mijn man trekt dit verhaal ernstig in twijfel dus wij zoeken op Google. Daar kwamen we niet verder, behalve dat jullie bij de grote speurder tocht op de Hoge Veluwe de kinderen vertellen hoe een vos van zijn vlooien afkomt. Nu gaan wij zeker deze speurderstocht doen deze herfst maar om nu zo lang te wachten...
Bij deze dus de vraag: "Hoe komt een vos van zijn vlooien af" Kan mijn man verder met lachen of heb ik gelijk en heeft dit uitermate slimme dier deze manier zich echt eigen gemaakt.

Bij voorbaat bedankt
Met vriendelijke Groet,
Celeste .....


Dit mailtje hebben we naar de boswachters van het park de Hoge Veluwe gestuurd. We zijn benieuwd wat het antwoord zal zijn...

Geen opmerkingen: