maandag 31 december 2007

Op het randje nog wat foto's


Het huis begint langzaam maar zeker als een warme jas te voelen. Er is nog veel te veel wat moet gebeuren in veel te weinig tijd. Maar dat komt. Langzaam komt er weer tijd voor wat crea werk. Dit jaar eindelijk mijn adventskalender afgemaakt. Tenminste de basis. Ik heb vreselijk veel ideen gehad over het aankleden van de nu nog maagdelijk lege zakken. Maar inmiddels ben ik er helemaal uit. Het gaat gebeuren in redwork borduren. Ik heb al een hele serie leuke plaatjes voor erop. Dus volgens mij gaat het ontzettend leuk worden. En dan volgend jaar is hij eindelijk helemaal klaar.

De kalender
Hier zijn Josef, Maria en Jesus. De ezel staat ernaast. Ze wachten nu nog op de 3 koningen. Ik ook hoor. Ze moeten nog gemaakt worden hihi. Ik hoop er deze week mee te kunnen beginnen.Dit is de kersttafel. Links vind je Rinus en Charles op het ijs. Rinus moet het schaatsen nog leren en schaatst achter zijn stoel aan. Gelukkig is zijn beer bij hem en waakt Charles over hem. Of toch niet en gaat hij die sneeuwbal die hij in zijn handen heeft toch nog gooien?

Rechts staat de kerstman met zijn slee met kadootjes en zijn rendier..

Na 3 koningen, verandert de tafel in een winter tafel. Dat heb ik nu even snel voor de foto gedaan, zodat jullie een idee hebben. De Maria tafel gaat dan van de kast. Dus hij is niet altijd zo vol. (Dat zouden de katten ook niet prettig vinden hihi)


Tijdens de winter, komen er steeds popjes en figuren bij. Langzaam veranderd de tafel dus continu. Zo blijft een mens bezig..



1 opmerking:

Anoniem zei

Ik kan nog veel van jou leren op het gebied van seizoenstafel. Heerlijk is het, hè, je hierin kunnen uitleven.
Ben benieuwd naar de stap naar de lente ;)