woensdag 2 juli 2008

en toen was het echt al weer juli

Pff gaat het hard allemaal zeg.

Inmiddels hebben we de Tripple P cursus erop zitten. We zijn geslaagd als ouders. Het was er leerzaam om te leren waarom de dingen die voor ons zo goed voelen, werken.

Alleen dat straffen, daar geloven we niet in en dat blijft dus altijd iets waar je in contact met de buitenwereld tegenaan loopt.

Bij tripple P hebben ze het ook niet over straf maar over consequenties en moet de consequentie gerelateerd aan het gedrag zijn. Dus niet altijd in elk geval maar de tv tijd afnemen of huisarrest ofzo. Maar iets wat slaat op het foute gedrag. Klinkt logisch toch? Voor ons wel in ieder geval.

Vanochtend hadden we een andere stap. Quinten mocht zich om 9 uur melden (samen met mama natuurlijk hihi) bij het GGZ. Daar is deel 1 van de testen afgenomen. Volgende week deel 2 en die samen zullen dan een intelligentieprofiel geven. Dat horen we dan als het goed is 22 juli weer. We zijn benieuwd.

Nog 11 dagen les en dan begint ook eindelijk in deze regio de vakantie. We zijn er aan toe. Het voelt net alsof de zomer al begonnen is zonder ons. Gelukkig staan er voor die tijd nog veel leuke dingen op stapel. Te beginnen aanstaande zaterdag. Dan gaan we Duinrell onveilig maken..

Ik heb al een nieuw badpak dus die glijbanen zijn voor mij hihi

Nu nog even wat foto's en dan ga ik even mijn viltmandje op zoeken en beginnen aan de elfjes van Anke. Ik had de patroontjes al liggen, maar het vilt kwam vandaag binnen..

Als jullie me zoeken hihi



De verbouwing is nu toch echt begonnen bij ons.. Tenminste aan de overkant van de straat. Wat er voor ons begonnen is, is dat de voertaal in onze straat een mengeling van pools en duits is, dat onze straat een bouwplaats is, dat ik mijn tuin niet meer uitkon aan de voorkant en dat we de hele dag in de gamma lijken te zitten.. Ach ja nog even volhouden, na de vakantie zijn wij aan de beurt..


Ik heb eindelijk ook het book The creative family in huis en, natuurlijk van voor tot achteren helemaal gelezen. Ook hier is het knutselkabinet in leven geroepen. Met als gevolg dat Quinten heerlijk heeft zitten tekenen.. Op de grond, want dan kan die er beter bij..


verse tomaatjes van onze eigen plant. Zelf opgekweekt van een zaadje tot een grote 2 meter hoge plant waar op dit moment iedere dag verse nieuwe tomaatjes vanaf komen. jummie...

Geen opmerkingen: