donderdag 15 mei 2008

Nieuwe camera




Ik heb een nieuwe camera gekregen..


Niet dat mijn oude aan vervanging toe was hoor, ik had de grenzen nog niet gevonden van mijn canontje, maar mijn ouders wilden zowel het gezin van mijn broer als mijn gezin een kado geven naar aanleiding van hun 40 jarig huwelijksfeest. En omdat wij allemaal helemaal gek zijn van fotograferen, was dit het perfecte kado volgens hun.. En volgens ons.. we zijn helemaal in de wolken ermee!


Bedankt Pap en Mam!!

Natuurlijk hebben we de camera meteen ontzettend uitgeprobeert. Wat zitten er een hoop heel fijne mogelijkheden op zeg!






Meteen een tripje down memory lane..

We hebben onze liefde voor het schieten van de plaatjes van mijn vader overgenomen. Al vanaf een jaar of 9 had ik mijn eigen camera en nam ik hem overal mee naar toe, mijn broer precies eender. Toen er op school een fotografie week was, heb ik ook leren ontwikkelen en afdrukken. Nu hoeft dat niet meer, maar het was wel ontzettend leuk om te leren. Mijn camera en ik zijn behoorlijk onafscheidelijk. Alles heb ik altijd op de gevoelige plaat vastgelegd en nu 20 jaar later is dat nog niet anders. Iedere dag heb ik hem wel in mijn handen. Sommige foto's zijn door toeval al gepubliceerd (ik ben dan apetrots, maar zoek dit soort dingen niet op) Ik maak gewoon graag foto's die de moeite waard zijn om naar te kijken.

Quinten wordt dit jaar 9 en heeft de liefde voor de camera ook overgenomen. Hij maakt graag foto's en krijgt er steeds meer oog voor. Al meerdere malen heb ik hem mijn camera meegegeven om foto's te maken omdat ik het te druk had met organiseren. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Daarna kan ik een heel aardig beeld krijgen van hoe hij een activiteit beleefd heeft.
Nu we dus 2 mooie camera's hebben, kan dit nog makkelijker en mag hij zich ook uitleven met de canon.
Ik ben benieuwd of hij over 20 jaar zo een zelfde stukje schrijft als ik nu net geschreven heb.

Nu ga ik snel mijn stoffenberg induiken, want deze camera heeft nog geen tasje. En Quinten heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook een tasje voor de andere camera te vragen. Zodat hij ook alles makkelijk bij zich heeft. Dat moet kunnen toch?






Moederdag 2008:"smorgens werd ik heerlijk in mijn bed verrast met een ontbijtje op bed. Er waren eitjes gekookt, lekkere croissantjes gemaakt en een warm kopje thee. Ook hadden de heren 2 borden van mijn favoriete servies gekocht. Dat was nog eens een verassing :). Toen kwamen er nog meer kadootjes. Van Quinten prachtige zelfgemaakte bloemen en een beker met daarin een binnen klimop. Op de beker allemaal hartjes en I love you.
Mijn moederdag was helemaal af!
Daarna zijn we lekker in de tuin gaan klussen en is Quinten met 2 buurmeisjes gaan zwemmen in het zwembad. Kortom een zalige dag voor iedereen.
en toen kwam 2de pinksterdag:
De omloop van Rijnwoude:
We dachten we doen lekker de 45 km en zijn met een uur of 1 weer thuis en kunnen dan nog even verder in de tuin en met het verven van de tafel en het caviahok.
Het fietsen was leuk. Het bleek dezelfde route te zijn die we 2 jaar terug al gereden hadden.
Toen vonden we hem ook al zo lang.. Tegen half 5 waren we weer bij het startpunt (we hebben ook nog pauze gehad) Volledig afgedraaid. Quinten heeft het hele stuk dapper meegefietst en was dus ook erg trots op zijn prestatie. We werden alleen maar trotser. Want bij het ophalen van het certificaat en de medaille bleek dat we geen 45 km gereden hadden, maar ruim 60 km!
EN toen moesten we nog naar huis fietsen (4 km) dus in totaal hebben we meer dan 70 km gefietst. En Quinten heeft het hele end meegefietst zonder te vragen of het nog ver was.

Op een terrasje bij het water, even pauze met een broodje kroket en een fles water.
Daarna nog maar 15 km fietsen..

En nee we hebben niet meer geverfd die dag...

1 opmerking:

Berber zei

Wauw, wat een mooie camera!
Ben benieuwd naar het tasje dat je er voor gaat maken!